Pages

Selasa, 2 Jun 2009

Nyanyian Cinta

Aku terjaga
Dari perbaringan malam yang mengasyikkan
Dari jeladeri bisikan syaitan yang menyesatkan
Untuk menuggu saat dan masanya
Nyanyian cinta berlagu mesra



” Allahuakbar,
Sesungguhnya Allah itu tuhan satu-satunya
Muhammad menjadi penyebar dakwahnya
Kepingin hatiku menunaikan solat
Menggapai kejayaan dunia akhirat
Sesungguhnya aku mengetahui
Solat itu berhak mendapat tempatnya
Kerana beradu itu maha Celaka
Sebenarnya Allah Maha Besar Pencipta segala, dialah yang Esa”




Usai sudah nyanyian cinta
Segar mendalam kesannya terasa
Tapi garizahku seraya bertanya
Untuk apakah nyanyian cinta berirama?



Subuh itu ku bangkit
Merimpun impian di kaki langit
Kugagahkan kaki berdiri
Menjejak fakta hakiki
Mencari arah datangnya Nyanyian Cinta
Tuk merungkai segala rahsia
Yang terlalu lama ku simpan dalam rasa







sajak ini baru saja aku cipta ....
pada 1 jun yang lalu...
tepat 9.45 pm aku siap mengarangnya...
ia mengisahkan seorang non-muslim yang seringkali terdengar azan yang berkumandang pada waktu subuh... azan itu benar2 berjaya merentap rantai hatinya...
lantas azan yang kedengaran merdu itu di gelar "nyanyian cinta"
suatu hari si non-muslim itu terdengar lagi nyanyian cinta bergema..
lantas akhirnya dia memutuskan utk mencari nyayian cinta itu....
hope u get da drift ya....







1 comments:

Tanpa Nama berkata...

fuh! aku trharu mmbacanya..
sngguh sayu.. kelam dn kelabu
haha
kau ke zaki yg mngarangnya? ;)